28.03.2010

Elvelangs #1 - Akerselva

Før jeg gikk ut i permisjon fikk jeg en finfin gave av en kollega. Boka ""Elvelangs-Turguide til elvene i Oslo." Vi var nemlig på en elvetur med jobben, og jammen fins det ikke fler folk der ute som er over gjennomsnittet interessert i elv. Jeg og min gode kollega endte opp som de personene som gikk foran med elveguidedama og spurte masse spørsmål. Og tada (!) nok en nerdeinteresse meldte seg.

Et av de få målene jeg har for permisjonen (ved siden av å være supermamma) er å gå alle elvene i Oslo. Og idag starta vi med elv nr 1. Akerselva har vi gått mange ganger før, men en fin elv kan ikke gåes for ofte. Bittelillebøll ville ikke sove igår, så jeg rakk å lese 23 tettskrivne faktasider om elva mens jeg desperat rugga på senga.

Jeg hadde lest nok til å fore pappabøll med nyttig og unyttig fakta hele veien. Med andre ord: En god tur. Andemat ble servert av lillebøll og vi koste oss alle mann. Det beste av alt: Ingen som skulle selge oss noe som helst. Kryss i taket, det er visst fler som har tatt påskeferie!

2 kommentarer:

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...