30.05.2011

Fungeringsgrad. En graf

Jeg har en mann som må se slutten på alle filmene alene. En som må fortelle meg om historien endte godt. En som må stoppe filmen fordi jeg må på badet og vaske fjeset for å klare å være oppe lenger. Jeg har en mann som blir sittende med vennene mine fordi jeg sovner fra de. Jeg har en tålmodig mann.

Han fungerer best om kvelden. Jeg om morra`n. Jeg legger meg alene, mens mannen har alenetid. Og jeg står opp først fordi jeg ikke gidder å slumre 42 ganger før jeg setter beina på bakken. Det syns han er gøy.

Hvis vi skal se på film må vi starte den før 20. Jeg har lagt ned veto på at jeg nekter å ta noen store avgjørelser etter kl 21. Da har jeg så dårlig fungeringsgrad at jeg ikke stoler på meg selv. Kjernetida vår er tidsrommet etterjobb-førsiljesegnerom. I det tidsrommet skal middag lages, spises og vaskes opp, det skal lekes, to små skal få kveldsmat og legges. Også er plutselig klokka 19.30, og jeg har igjen sånn ca 2 timer før jeg takker for meg.

Jeg har en tålmodig mann.

Jeg er lilla. Han er blå. Skravert område er jobbtid.

PS#1:Jeg klarte å holde meg våken første gang vi var på date. Men det er vel også omtrent den ene gangen jeg har klart å se ferdig en film
PS#2: Inspirasjon til dette innlegget kom etter en filmkveld igår. Den varte omtrent 15 minutter. En kjempebra film forøvrig!


12 kommentarer:

  1. hahaha! Du og mannen er akkurat som meg og min mann!

    SvarSlett
  2. Ha ha, ja her var det litt usynkronsiert. Etter 20 års samliv har Mannen og jeg blitt mer like, dessverre har jeg adoptert hans dårlige vaner, som å legge seg seint og være muggen om morran.

    På 10 år har jeg forskjøvet leggetida med halvannen time. Halvannen time med mindre søvn - hver natt. Ikke bra, slettes ikke bra.

    SvarSlett
  3. Det kan være morsomt med grafer. Det er leit å høre at det er slik, for man ønsker jo gjerne å være fungerende lengst mulig. Dessverre så bestemmer kroppen selv når den er sliten og da er det lite vits å tvinge den til å gjøre ting den ikke vil.

    SvarSlett
  4. Hihi :) Men det høres herlig ut å være A-menneske. Skulle ønske jeg var det :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg som pleide å være et B-menneske er nå blitt helt umulig å se film med. Når jeg satt å leste så var gjenkjennelsen STOR!

    Natteravnen Siv er blitt SoveNÅ Siv.

    Men så syns jeg det er litt koselig å sove med hodet i fanget jeg da... ;)

    SvarSlett
  6. Hei igjen

    Sv: Jeg har også hatt det problemet noen ganger med blogger jeg ville legge til. Det fungerer kanskje en annen gang (gjorde det hos meg) Så koselig du ville legge meg til. Er ofte innom bloggen din og titter. Liker den veldig godt!

    Grunnen kan kanskje også være min nye bloggadresse? Den nye er www.tonjeboganes.com

    God natt (jeg skal også prøve å legge meg til ei rimelig tid for en gangs skuld. Er veldig glad i nattemørket og ender opp med å gå i halvdøs hele formiddagen før jeg kvikner til. Å så jeg misunner A-mennesker som deg :)

    SvarSlett
  7. Deilig graf!
    Er nok litt motsatt her.
    Bonden sovner 95 prosent av gangene vi skal se film sammen.
    Han sovner om vi har besøk, og han sovner på kino.
    Jeg elsker kvelden, og tviholder på den, til det blir altfor sent. Igjen og igjen.

    God natt.
    Du sover vel allerede.

    SvarSlett
  8. Akk ja, men så lenge de tangerar kvarandre innimellom så kan det lett gå godt. Kjenner meg igjen i skildringa.

    SvarSlett
  9. Knall!! God idè;) Godt at linjene fylgjer kvarandre av og til då...;) Her fungerer me like dårleg begge to :P

    SvarSlett
  10. Ho ho. Her kjenner jeg meg igjen. Av alle filmene jeg har sett i mitt liv - har jeg nok bare sett slutten på halvparten.........

    SvarSlett
  11. Herlig lesing! Det kunne vært meg og mannen min. Trodde jeg var alene på denne verden, desto bedre å lese om dere med samme situasjon.

    SvarSlett
  12. Haha - jeg er A-menneske med lakenskrekk... men sovner hver kveld mens mannen er på badet. Og hver morgen spør jeg litt småsurt "hvor lenge satt du oppe i natt?" mens han som regel legger seg så godt som samtidig - uten at jeg merker noe som helst.

    Jaja - godt vi er forskjellige.
    I hvert fall synes mannen det - som aldri står opp med arvingen i helgene. Never... da er det kanskje ikke verst med en kone i A-klassen likevel...

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...