26.05.2011

Pastor Deo, I presume?

Min venn har fått seg en ny venn. Ikke hvilken som helst venn, men selveste Pastor Deo. Min venn og Pastor Deo holder for tiden til i Rwanda. Sikkert fint det, men jeg lurte egentlig på om hun kunne tatt med seg Pastor Deo til Bydel Østensjø? For jeg går ut i fra at Pastor Deo kan både et og annet om hygiene. Og der nærmer vi oss poenget mitt.

Der jeg jobber skal vi (hold dere fast, eller sett dere ned), få adskilte jente- og guttedusjer. Tenk det, i 2011! Men for å få adskilte jente- og guttedusjer må man være uten dusjer en stund. Og jeg har vel nevnt en gang eller to eller tre, at det er ungdommer jeg jobber med? De, og jeg, og alle andre som deler gang, rom, luft eller skolegård med ungdommene hadde nok satt pris på om Pastor Deo kunne fortalt litt om, ja, si deo da, for å starte et sted.

Så, min venn: Kan du legge igjen endel av tingene du har dratt med deg ned, og ta med deg Pastor Deo hjem i kofferten? Han får sikkert arbeidsvisum.

4 kommentarer:

  1. Er det ikke vanlig med adskilte doer??

    SvarSlett
  2. De har adskilte doer. Men ikke adskilte dusjer.. Så de må dusje på skift. Eller måtte. Nå kan det ikke dusjes i det hele tatt.

    SvarSlett
  3. Haha. Pastor Deo fikser nok det meste. Hørtes lite attraktivt ut der akkurat nå. Jeg vet hvordan det lukter når en eller to har sneket seg unna dusjen. Men når ingen har fått vaska seg... Gud bedre. Eller pastor Deo.

    SvarSlett
  4. HeHe, e du litt frekk her Silje?? Sko gjerne tatt med meg Pastor Deo heim. Han va heilt nydelige, men eg he på følelsen av at han trengs litt meir her... Men for å gjer det godt kan eg stilla opp å snakka med elevane om hygiene, pubertet, hår under armane ol. viss det trengs :-)

    Rwandaklem

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...