01.07.2010

Kjære Ingvar Kamprad

IKEA er ikke for alle. Jeg er for eksludering av ymse mennesker. Akkurat idag, eller egentlig i går kveld, ville jeg destruere damer, si rundt 50, som drar sammen med venninnene sine på ferietur. De går gjerne minst to i bredden med store handlevogner, de følger ikke pilene og de går ekstremt sakte mens de prater og prater.

Bøllemamma`n og bøllepappa`n dro fra bøllebarna på IKEA-tur. Litt alenetid og kos blir det dog ikke når man oppsøker Ingvar Kamprads rike, men må man, så må man. Vi skulle ha ikke mindre enn 4,5 meter garderobeskap. Å finne og plukke det var den enkle biten. IKEA er snart som vår egen bukselomme. Strengt tatt syns jeg vi burde fått en blomsterkvast som takk for trofastheten, takk for handelen og takk for alt. Men de driver visst ikke med slikt på IKEA.


I går kveld var det ikke bare vi som var ute på shopping for å si det på en pen måte. Da vi kom til garderobeskaphyllene så det ribba ut, og all verdens stygge tanker og ganning raste gjennom hodet mitt. Helt til jeg så at det var de hvite garderobene folk hadde sloss om. De hvitbeisede eikepakkene lå på rekke og rad og ventet på oss. Ble så glad (og litt skadefro) at jeg måtte ta bilde av de tomme hyllene mens jeg tenkte at nå kunne jeg rable ned et blogginnlegg om at jo 1/10 ganger har IKEA alt du trenger. Og du slipper å dra tilbake 5 ganger for et par vitrinedører.


Vi dro med oss ca 650 kilo garderobe (ja, vi får det kjørt hjem og bært opp), mens vi valgte kø. Det er den mest krevende av alle IKEA-grener, og som vi bomma! Med 3 kunder foran oss brukte vi 38 (trettiåtte!) minutter fra start til jeg fikk dratt kortet. Dette vet jeg med stor nøyaktighet fordi jeg skrev melding akkurat når vi stelte oss i kø og skrev at vi snart var på vei. (Huskelapp: Aldri si at du nærmer deg ferdig når du ikke har betalt en gang!)


Vel, de som stod 3 foran oss i køen, damer på venninnetur, antagelig turister, for maken til nek er det lenge siden vi har møtt. De syns rett og slett at utstillingsvarene var så fine at de hadde lessa det opp på trallene sine. Er det mulig? Den lappen som henger på er jo ikke liten. Husker jeg ikke feil står det vel: "Denne varen hentes på rad X og hylle X." Hvor vanskelig er det å forstå? Stakkar`n i kassa (som fikk litt av min sympati, ikke noe av mannen) takla det ikke akkurat veldig bra. Mammabøll løp i skytteltrafikk mellom kiosken og bøllepappa`n i et forsøk på å slukke røyken som nesten stod ut nesa på han. Softis, smoothie, juice, kokosboller. Begrensa effekt, det må jeg si.

Så kjære Ingvar Kamprad: Arranger kurs for turister som ikke skjønner hvordan man handler på IKEA. Lukk butikken for alle andre og gjør livet lettere for oss som liker å rase gjennom.

Takk.

4 kommentarer:

  1. Off.. Haha.. En helt vanlig dag på IKEA! :)
    Gruer meg litt til tegning og henting av IKEA-kjøkkenet til nye huset.. Sukk.. Sist brukte vi 2 1/2 time bare på å plukke.. BLÆ!
    Håper du legger ut litt bilder fra oppussingen! :)

    Klem fra
    Christina

    SvarSlett
  2. Ser det så klart føre meg.... Har òg mine tankar om damer i den alderen, faktisk eit upublisert blogginnlegg. Me får sjå, kanskje eg vågar å leggja det ut ein gong. Lykke til med puslespelet. :)

    SvarSlett
  3. Å du fantastiske fine. Du skriver de flotteste tekster. Dere er størst på oppussing, dette blir fint! Vi gleder oss til å se!

    Vi har gått helt opp på toppen av et stort fjell i dag. Og ned igjen. Sliten no...God kveld!:)

    SvarSlett
  4. @Christina: Dere må jo spandere på dere hjemkjøring. Er så fint å sitte i sofaen å drikke saft mens mennene bærer alt inn akkurat dit du vil.. Verdt hver krone.

    @MammaMy: Jeg er for publisering. Er ikke sikkert damene blir noe bedre, men vi får ihvertfall trykka ut all frustrasjonen!

    @en-to-tre: Det blir knallfint. Mannen gjør jobben sin vel og bra. Helsparkling og nå har vi lillaaktig soverom. Skal nok blogges, men er litt tungvint her på landet. Fint med fjelltur!

    Jeg har også vært på tur i dag. I vår nye investering! Blogges nok det og etterhvert!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...