19.04.2013

Fra sofaen

Jeg har sett snøen smelte av den nydelige store grå steinen jeg fikk som avskjedsgave fra en kollega og venn i fjor. Hadde helt glemt den, men når den dukka opp under snøen, spekka av kjærlighet, ble jeg riktig så glad igjen. Jeg har også sett at rosebusken jeg aldri gjorde noe med selv om tanta mi minna meg på det, ser ordentlig pjusk ut. Den skulle nok hatt litt strie ja.

Jeg har sett at vinduene burde vært vaska. Slikt bedriver man jo ikke når man har nesa i snytepapir og nyser bare man ser på sola. Igangsatte strakstiltak med å ta ned persiennene på innsida av vinduet, og vaska gardinene. Og hvem hadde trodd at de egentlig var hvite i bunn? Begynte å tenke litt på det her, og det slo meg at de aldri har vært vasket i fellesvaskeriet vi hadde før. Med en vasketid i uka kan jeg si såpass at ikke gardiner ble prioritert.

Jeg har sett lillebøll stjele brikker fra bittelillebøll når vi spilte. Hun "glemte helt at det ikke var lov til å stjele brikker". Nu vel. Jeg er jo også storesøster og har vel muligens noe av det samme i meg, men det betyr jo ikke at det er greit.

Jeg har begynt å like en bok spekka med magi og tryllekunstner og illusjoner og sirkus som bare er åpent om natta. Og jeg som ikke liker ting som ikke kunne skjedd på ordentlig en gang. Likte de første 20 minuttene av Ringenes Herre riktignok, men det var før alle de snåle tingene begynte å skje.

Jeg har pønska på ting vi må/bør gjøre i huset. 2013 er jo ikke flytteår  (i motsetning til 2005, 2007, 2010 og 2012), så da bør vi klare å få fiksa opp litt ting. Har ikke tenkt til å flytte på noen år heller altså. De neste årene er vi vel opptatt med å hjelpe alle som har hjulpet oss med å flytte uansett.

1 kommentar:

  1. Well, noen sa också 2010 att nu var det läääänge till hon skulle flytta! Så det där vet jag inte om jag tror på ;)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...