14.04.2010

En skuff her, og et skap der

I helga pakka jeg med meg jentene, utstyr for å overleve
2 dager med 2 små, og meg selv for å rømme til Rælingen mens mannen skulle få fred til å jobbe på kjøkkenet. Å pakke og administrere to små og en stor er forresten en liten bragd i seg selv. Når minsten bruker 15 bleier på en helg og når hun største blir gulpa ned mange ganger daglig (hvorfor treffer hun aldri kluten?) krever det sånn ca en 90 liters Berganssekk, tvillingvogn, treningsklær hadde nok vært det beste (noterer meg det til neste gang), og en god porsjon tålmodighet! Trengte strengt tatt ikke 90 liter, men har ikke den sekken i damemodell (men jeg har snart bursdag...)





Etter å ha frakta oss selv kollektivt til Rælingen kunne jeg sikkert vridd opp genser'n. Var bare en ting å gjøre: dekke primærbehovene og ringe Peppes og få de til å bringe.

Hadde stappa program og flere hjelpere i løpet av helga. Mor selv var sliten: Sov meg gjennom gullrekka fredag og sovna fra besøket mitt lørdag. Det siste var nesten ikke min feil. Skulle se på en god gammal video. Hadde glemt at man måtte spole gjennom 10 minutter reklame først, og siden ingen gadd å reise seg for å gjøre dette, hadde det en søvndyssende effekt på meg.

Endelig har kjøkkenet blitt et funksjonelt kjøkken igjen. Hylleplater med hylletapet er plassert på verandaen sammen med resten av kjøkkenet. Fikk melding av ei god venninne som spurte hvordan det gikk med kjøkkenet, og jeg klarte å lire av meg at, jo, nå fikk vi satt på plass det siste og at alt var bra. Glemte et øyeblikk at vi ikke hadde vask på det tidspunktet. Det er jo bare en liten bagatell! Både rørleggeren og elektrikeren slapp heldigvis å streike og måtte møte opp hos meg istedet. Hadde antagelig fått et anfall hvis ikke de kom.

Igår kom vask, lys og ovn på plass. Og vårt første måltid? En herlig, litt for godt stekt, big one! Da er det bare fuging, foring, gulvlegging, maling, oppvaskmaskin, vifte og kjøleskap igjen før resten av leiligheten skal tas!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...