19.06.2011

Komfortsone

I går tok jeg et stort skritt. Jeg ville gi en personlig gave til en som fortjener det. En som har lært meg litt om å pushe grenser.Jeg stod der i den nye kjolen min. Nakne føtter på gulvet. Tok sats, tråkka et godt stykke ut av min komfortsone, pusta dypt.

Med sjelvende stemme og tårer i øya og bein som ikke ville stå i ro, sang jeg sangen hun sang til meg da vi gikk på folkehøyskole og jeg var lei meg. At hun skulle få den i retur av meg 9 år senere var det ingen som hadde trudd.

Det var så stille når jeg sang. Jeg var så redd og nervøs. Men jeg kom gjennom. Og det ble ikke så verst. Den kommende Brura ble overraska og rørt.
Og jeg? Stolt over å ha gjennomført. Stolt over å tørre å gjøre ting jeg egentlig ikke tør. Stolt over å ha klart det. Og glad for å komme tilbake i komfortsona mi.


Sangen: Smile. Med utgangspunkt i Natalie Cole sin versjon. Men det endte nok opp i min egen.


12 kommentarer:

  1. gratulerer..det må føles godt!

    SvarSlett
  2. Wow! Så bra! Du er flink og tøff! Sånne gaver er unike. Godt gjennomført, Silje! :-)

    SvarSlett
  3. Så fin en gave du har gitt din venninne :) Og gratulerer! :)

    SvarSlett
  4. Wow! Kjempebra! Og eg fekk tårer i auga av å lese dette!

    SvarSlett
  5. Wow det hørtes rørende ut! Imponerede å ta sats og gjennomføre noe nytt!! :)

    SvarSlett
  6. Fantastisk! Virkelig en herlig følelse å mestre, å våge. Gratulerer.

    SvarSlett
  7. Bukker. Neier. Og sier tusen, tusen takk.

    SvarSlett
  8. Fantastisk bra! (Selv om jeg ikke hørte deg...) For uansett om det lød grusomt, så er det fantastisk bra å tørre noe sånt. (Og så tror jeg ikke det lød grusomt, altså;)

    SvarSlett
  9. Det var modig gjort! Et slags motto jeg har lyder sånn: Av og til må man gjøre ting man egentlig ikke tør for å vokse. Det føles grensesprengende og herlig. Etterpå... Men å synge solo slik spørs det nok om jeg noen gang tør ;)

    SvarSlett
  10. Silje - du er den jammen en av de fineste jeg veit om! Og jeg ble sååå glad for sangen! Ikke bare er du tøff, du synger jo bra også :) Stor klem fra bride-to-be

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...