15.08.2010

Back to school

Etter mammabøllpermisjon og sommerferie er det skolestarttid igjen. 3 dager i uka for min del. Da skal jeg prøve å miste kontrollen over antall bleier, innhold, spising, soving, skriking, gulping, potensiell rulling og tennenes bevegelse mot overflate. Istedet skal jeg gjenerobre kontrollen over en flott gjeng ungdommer proppfulle av hormoner. Herlig!


Min lange ferie har jeg effektivt brukt på å avlære all teknisk kunnskap. Det er jo det lærerferien er til. Det er jo ingen lærere som kan håndtere tekniske duppeditter. I den grad en åvverhedd er en duppeditt da.

Hvordan var det nå den funka igjen? Ja, da snakker jeg ikke om den som står bakerst i klasserommet som aldri har virka, men den som er funnet i et klasserom langt, langt borte, trilla gjennom metervis på korridorer, humpet over dørkarmene og plassert i passe avstand til tavla. Passe avstand som man først finner etter diverse ommøblering må vite. Det går ikke av seg selv.

Og hvordan legger man på det transparente arket? Hvordan hindre at det blir speilvendt-opp ned, speilvendt-riktig vei, riktig vei-opp ned? Og skarpt! Hva er sannsynligheten for å få det riktig på første forsøk liksom? 1 prosent?

Og det er bare åvverhedden. Plutselig står man med en kassett eller til og med kanskje en CD(!) i hånda, leter etter play-knappen, volum, neste sang und so veiter, und so veiter.

Eller kanskje man er vågal og prøver videokanonen. Eller datatralla. Med hjelp selvfølgelig. Alt annet kunne utløst panikkanfall.

Alt det avlærte skal innlæres igjen, og jeg gleder meg!



(Og hvis det er noen tvil så er det ikke jeg som har lekt "hang man" over hodet mitt altså. Og kartet går forresten ikke an å ta helt opp...)

10 kommentarer:

  1. Åverhedd? Hvor lenge har du vært borte egentlig? ☺ Kul tegning som vanlig.

    SvarSlett
  2. Hahaha! Skjønner godt hva du mener. Min lærerkarriere startet etter permisjonen og varte et halvt år. Nå er jeg heldigvis tilbake til det jeg kan. En mer digital verden.

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Du har nettopp vunnet en gavepakke fra FREIA!
    Send meg adressen og sjokoladen kommer til en postkasse nær deg :-)
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  4. Hehe... Rart at du klarte å lage en blogg egentlig.... ;)

    Jeg har akkurat begynt jobb igjen etter ferien, og har nettopp hatt min årlige oppdatering på duppeditter jeg også! :)

    SvarSlett
  5. Overhead! Ja, det er jo typsik lærer det! Vi har faktisk projektorer på alle klasserom. OG jeg kan bruke dem!

    Apropos hang-man - tips dem nå for guds skyld at det lønner seg å ta vokalene først! E er jo med i nesten alle ord!! Hilsen hang-man-fan

    SvarSlett
  6. He, he! Lykke til med skolestart!

    SvarSlett
  7. Artig tegning! Gudd løkk med ny tilbake-i-jobb-tilværelse. Jeg skal sjøl gi slipp fra neste mandag. Gru-gleder meg. Men ungene er hardføre og tåler nok at noen andre hjelper med tøflene... og alt annet som er skikkelig tøft for mor å tenke på. Jadda!

    SvarSlett
  8. For ikkje å glemme stensileringsmaskinen!

    SvarSlett
  9. Aaah, projektor. Det hadde vært noe! Er forresten fan av lamineringsmaskinen og. I tillegg til makuleringsmaskinen(makulatoren?) da selvfølgelig. Maskinen som tar livet av papirmølla. Love it! Og man skal nok se at gjengen min får seg ei høveleg oppseeing i digitale ferdigheter. Jeg er så klart helt på nett!

    SvarSlett
  10. Hadde du giddi å sende meg en mail? Har et tegnespørsmål....;)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...