19.01.2011

På glattisen

Noen tanker etter første skøytetime (snarere tjueminutter (veldig vondt i beina man får av skøyting)) på 15 år:
1: Lisseknyting er fortsatt en kald opplevelse.
2: Konseptet danseskøyter og konseptet hockeyskøyter fungerer ulikt. Beina mine ville sparke fra ved å sette det som skulle vært tagger i isen. Hockeyskøyter har ikke tagger.
3: Det hjelper kanskje ikke med hockeyskøyter for å se tøff ut, når man ser ut som Bambi.
4: Ikke plog, skrens! Eller velg deg et langt strekke å stå rett frem til farten stopper. Ikke styr mot ishockeykampen. Finn heller en snøfonn.
5: Bruk hjelm.

11 kommentarer:

  1. Jeg ønsker å holde på illusjonen om egne danseskøyteferdigheter og har derfor ikke prøvd hockeyskøyter. Jeg frykter det ville blitt akkurat sånn som på din herlige tegning.

    SvarSlett
  2. Hjälp! Tror inte jag hade klart sköyter idag oavsett dansesköyter eller hockeysköyter men det är väldigt trevligt om man bara klarar att hålla sig på benen ;DD

    SvarSlett
  3. Jeg gikk mye på skøyter som barn, men nå sliter jeg! Man får veldig vondt i beina, ja!
    Herlig tegning. Og er treningsnett hadde vært noe;)

    SvarSlett
  4. Ja, det der med bremsinga var bra. Jeg glemmer alltid ut at man ikke skal ploge. Jeg får faktisk ikke til å skrense, dvs jeg vet nesten ikke hva det er. Så snøfonna er jeg bedre kjent med.

    SvarSlett
  5. - Har ikke peiling. Kan ikke med sånn fancy telefongreier. Alt for nymotens.

    SvarSlett
  6. Guuri - ungene mine vil stadig ha meg med på skøyter. Jeg finner alltid en supergod unskyldning for å slippe. Jeg er ei KLØNE! Du turte i allefall :)

    SvarSlett
  7. Mine skøytekunnskaper (om jeg i det hele tatt har hatt noen) blir så smått oppfrisket ca hvert 5. år. Det gjør like vondt hver gang. Og jeg velger også snøfonna..
    :)

    SvarSlett
  8. Mine første skøyter var hockeyskøyter. Gjett om jeg forbannet foreldrene mine for det! Jeg ville jo ha sånne elegante danseskøyter, jeg som er så elegant liksom. Men hva skjer? Jo, når jeg ved neste korsvei får danseskøyter, da slet jeg maks. Hvorfor? Jo, av en eller annen snodig grunn satte jeg taggene i isen HELE TIDA! Da ramler man jo, HELE TIDA! Ja ja, det gikk seg til! Nå kan jeg gå både forover og bakover. Tror jeg. Begynner å bli noen år siden sist... ;-)

    SvarSlett
  9. Så fin tegning! :) Gjetter på at du har tegnet det selv! :)

    Bli gjerne med på min give away! :) http://enrosafugl.blogspot.com/2011/01/another-give-away.html
    Håper du blir med!! :)

    SvarSlett
  10. Eg har kunstløpskøyter, og likner absolutt mest på ho øverste! Jada.

    SvarSlett
  11. Åh, der kjenner jeg meg igjen! Skulle tro det var meg du skriver om! Mannen mente jeg måtte ha hockeyskøyter, så det fikk jeg. Men hjelpes for en kløne! (skal ikke skryte på meg for store ferdigheter på danseskøyter heller, men var litt på vei da...) Og jeg fikk ikke bestemme bruk av hjelm selv en gang - "du SKAL ha!"

    Herlig blogg du har! Har lagt meg til som følger :o)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...