08.04.2011

En fot-foten-føtter-føttene

Jeg er gift med en som per dags dato går som dr.House. Uten stokk. Jeg som trodde størrelse 47-føtter ikke kunne bli stort større. Jeg trodde feil. Mannens forstua stortå er (leter-etter-ord): stor! Og den blir ikke stort mindre når Småbøllene velger å ta dagens klatretur over den. Så nå ligger han her. Med foten i været. Et tappert forsøk på å holde seg unna tre søte jenter som tråkker han på tærne sånn nesten hele tida.

Som om ikke det var nok kom Lillebøll midt under barne-tv og konstaterte at hun hadde fått hull i beinet. Jeg prøvde å si at det kunne vi sikkert fylle igjen og fikse med litt plastelina, men neida. Det gikk ikke.

Så nå er det jeg og hun-som-ikke-kan-gå igjen. Vi er sånn delvis i vater ihvertfall! Det er da noe.

3 kommentarer:

  1. Her tenker jeg at dine kreative evner må komme til sin rett og at du snekrer en innretning som gubben kan henge foten i, kanskje i en skinne fra taket, mens han står, evt. sitter, på et rullebrett og så kan han rulle rundt i huset med foten i været, godt skjerma fra tråkkende småføttter. Og på rullebrettet kan det være en slip-in til foten, du vet sånn som på vannski, og dermed vernes den andre foten. Og skinnene i taket, altså hvor han kan bevege seg, går seff mest mellom kjøkken og vaskerom så han kan gjøre nytte for seg. Ja, kanskje installasjonen kan videreutvikles med en vaskeanordning undre rullebrettet slik at han samtidig vasker gølvene...? Hadde jeg kunne tegne skulle jeg tegna denne ideen til deg sånn jegs er dne i hue mitt, men nei, der kommer jeg til for kort. Tipper du skjønner det sånn cirka og at jeg får en pris for bruk av flest mulig komma. Skulle jeg kanskje begrensa kommentaren til "Stakkars mannen, god helg"? Nei, sånn blei det ikke for noen ganger bare babler jeg avgårde, beklager.....og god helg!

    SvarSlett
  2. Du vet hva de sier: Big feet, big - shoes! ;-)

    Håper dere kommer dere i vater igjen sånn i løpet av helga kanskje! Uansett ønsker jeg dere en riktig fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Kunne det virkelig ikke fikses med plastelina?
    Jeg som trodde alt kunne løses ved hjelp av litt kitt..
    :)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...