07.02.2013

Postportogpostibutikk

Første gang jeg var oppom for å poste plakater foreslo Bunnprispostibutikkmannen 36 kroner i porto. Han var riktignok tom for de fleste typer frimerker, men kunne tilby fire ulike sleikepåfrimerker. Det passa jo innmari bra siden de ikke hadde sånn pute så man slapp å sleike på alle, og jeg hadde 15 papprør.. Kort oppsummert: 15 papprør, Siljes tunge og 60 frimerker på gulvet. For noe annet sted var det selvsagt ikke plass.

Jeg tenkte jo at 36 kroner kanskje var litt lite, men stolte på at bunnprispostibutikkmannen kunne jobben sin og dro kortet. Men en eller annen fandenivoldsk postmedarbeider med ansvar for pakker som ikke passer inn, har sitti med "Du har betalt for lite porto"-stempelet sitt og stempla alle rørene med "underfrankert" før han har sendt de videre i systemet.

Men hvem sitt ansvar er det egentlig at pakkene har riktig porto? De stakkars postibutikkfolka som egentlig sikkert bare vil drive butikk og ikke fordype seg i postens mange ulike portosatser, eller mitt? Er det meninga at jeg skal stå på Bunnpris mens jeg roper: "Jeg går ikke herfra før jeg har fått frimerker for 90 kroner! Minst!" mens jeg lenker meg fast i kassa og lager en scene? 

5 kommentarer:

  1. Igjen: Posten sug! (ungdomsspråk)

    SvarSlett
  2. sukk ja. der jeg bodde i bergen sto det en svær lapp i postibuttikken min: det er KUNDENS ansvar at forsendelser blir frankert med riktig beløp!
    Og hva skal postibutikk egentlig ha ansvaret for da? tenker jeg. Det er jo sånt jeg trenger dem til.

    SvarSlett
  3. Huff og huff!
    Ein gong fekk eg straffeporto på eit brev .. Trur det var snakk om 50 kr... Heilt sprøtt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Forklarte for bunnprispostibutikkfolka som jeg forøvrig er på fornavn med at jeg måtte betale litt mer og muligens fikk straffeporto. De er greie og ba meg evt ta med opp dit, så kunne de ta det! Bra folk!

      Slett
  4. Jepp, Har vært borti det same. Gjekk tilbake til postdama i butikken, og hadde forberedt DEN klagetalen. Ho tok i mot talen med opne øyrer, og svarte; "Åååja, det er ein heilt vanlig feil. Gi meg fakturaen, så betaler me den for deg!" Ikkje så heilt uvanlig med andre ord! kanskje dei burde ta det til seg og gi litt betre opplæring??

    God, portofri helg!

    Silje

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...