13.07.2010

Bulder og brak

Er det virkelig noe jeg misliker, så er det lyn og torden. Lyn og torden kombinert med vind, syke barn og mann som ikke er der jeg er, er en uheldig kombinasjon. I natt inntraff alle disse tilfellene.

Jeg lå med hodet og resten av meg godt planta under dyna mens jeg ba en stille bønn om at barna skulle sove seg gjennom uværet, bli friske, at uværet skulle dra dit pepper'n gror, og at noen skulle holde rundt meg og si at det snart var over og at alt skulle bli bra.

For alle som syns lyn og torden er fascinerende saker- det er ikke det. I hvertfall ikke når man er alene med barna og skal prøve å få seg noen etterlengta timer med søvn fordi gårsdagens natt gikk med på å rugge, mate og roe Bittelillebøll frem til 3 om natta.

Sjarmerende med hytteliv, men med så mange på et så lite område vil man jo helst at barna skal sove fra 19-7, være stille, snille og søte, og ihvertfall ikke syke og sutrete. Men alt kan ikke gå som jeg vil alltid.

Uværet dro til slutt, men etterlot seg vimpelen på bakken. Teori 1 er at det har blåst ned og at Speidersjefen sjøl ikke har knyti god nok knute. Teori 2 er at lynet har tatt det. Siden jeg ligger 10 meter fra flaggstanga, innenfor vinduet man ser rett frem, velger jeg å tro at Sjefen har slurva.



Lillebøll er friskere enn i går, og snille og søte er de jo forsåvidt alltid. Ihvertfall nesten alltid.

6 kommentarer:

  1. Ja, det var et forykende uvær, som det heter. Skummelt, men også fascinerende. Det var sånn syden-lyn, altså at himmelen lyses opp, ikke disse sikksakk-lynene. Jeg synes du skal gå for teori 1, ja. Selv om du vil få problemer med speidersjefen.

    SvarSlett
  2. Han leser antagelig ikke bloggen selv om han er på internetten som det heter, så det går nok bra!

    SvarSlett
  3. Ja, går for 1, du.
    Jeg er i kategorien som satt oppe mens det varte, for å ikke gå glipp av det. Av med alle lys i stua, rødvin i glasset, i armkroken til mannen, mens vi nøt den fantastiske himmelen og lyset. Jeg har aldri vært vitne til lynende himmel over så lang tid! Jeg var superfascinert.
    God bedring til dere!

    SvarSlett
  4. Likar litt torever, men ikkje kjekt når det vert for nære, og så lenge. Heilt sikkert sjefen som har knytt kjærringknute :) Eg var også i uver i helga!

    SvarSlett
  5. På tide å komme seg hjem til ferdig oppussa hjem og en sterk og trygg mann nå Silje! Vi vil se dere snart! Johanne savner A og "mandag";)

    Og jeg vil ut å rååååne med deg! Foreslår sverigetur, just you and me? hehe

    SvarSlett
  6. Kanskje me bør vere sammen når det er torden ein gong??? Skal prøve å vise deg at det er fasinerans og veldig stas(hvertfall stortsett), men er redd at me trenger ein del kvelder for å få det te ;)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...