26.07.2010

Dejlige Danmark

Sparkelspaden ble lagt ned. Mammabøll slapp å være alene med småbøllene, og hele familien dro på ferie. Sammen! Alle jentebøllene i familien hadde forsåvidt allerede vært noen dager, vel uker ble det til slutt, sammen med barnas besteforeldre. Kan ikke klage på det, men det er nå en gang slik at det er hyggelig å være alle sammen på samme sted.

Bilen ble stappa og klar. Pappabøll-lærer-å-kjøre-L-en ble slengt underst. Mor måtte til pers. Vi skulle til Danmark. For å bestå første øvelse, båtturen, hadde jeg fått et råd: "Ikke lur på om du skal til høyre eller venstre for en stolpe, men bestem deg." Et familiemedlem hadde visstnok beslutningsvegring da han skulle på danskebåten... Vel, nok om det.

Jeg som ikke har tatt en båt lenger enn til Nesodden på lang tid, var spent, og jeg hadde satt alle kort på at pappabøll skulle pleie 3 sjøsyke jenter hele veien. Vel, sjøbeina satt så vidt det var, og selv om jeg måtte holde meg litt fast i taxfreesjappa klarte jeg meg ganske så bra om jeg får si det selv.

En ukes drømmeferie for Småbøllene. 12 voksne og 9 barn i et stort hus. Stranda snaue 200 meter fra huset. Krabbefisking, bading, drageflyving, leking, lesing og lunching i sola. Selv pappabøll falt til ro med å lage en skulptur i sanda. Tidevannet tok med seg både det krevende hoftepartiet og tanghåret. Vurderte et øyeblikk å legge meg ved siden av for en liten reality-check, men nei..

Legoland er et kapittel for seg selv. Et drømmested for store og små. Kanskje faktisk mest oss store. Som pappabøll fornøyd konstaterte da vi gikk ut porten: "Dette ble nesten i overkant mange inntrykk, selv for meg!" Kanskje ikke så rart etter nesten 9 timer?

Godt å lande i sofaen hjemme igjen. Lillebøll hoppa av seg resten av energien i hoppeslottet på båten. De siste dagene har hun løpt rundt med henda over hodet og ropt "Jippi, jippi". Liten tvil om at hun har hatt det bra. Det har vi og. For etter at barna har blitt lagt har vi voksne ikke akkurat dansa på bordet, men kost oss med god mat og drikke ihvertfall! Moro for alle!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hei Silje! Høres ut som dere har hatt en flott tur. Vi legger ut på en lignende ekspedisjon i neste uke - det blir stas! Danmark er supert for småbarnsfamilier.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...