28.08.2010

Uklar tale

Lillebøll lurte på om hun kunne få "fille" på telefonen igår. Det kunne hun selvfølgelig ikke akkurat da, siden mor var veldig opptatt med surfing. Eller furfing som hun ville sagt.

Men jeg prøvde ihvertfall å lære henne å si "spille" med S og ikke F. Vi øvde mange ganger. Pappabøll syns det var morsomt at jeg som ikke kan si årntli' S selv skulle lære det bort til Lillebøll.

Det er ikke første (og antagelig heller ikke siste) gang jeg prøver å lære bort noe jeg ikke kan. Gleder meg til pappabøll skal lære småbøllene å rulle på R-en. Mon tro hvem som ler da?

3 kommentarer:

  1. He, he, ja det er stadig utfordringer. Selv må jeg konsentrere meg på noen kj og skj-ord, men ikke si det til noen....

    SvarSlett
  2. Lykke til med lydlære. Det finnes jo logopeder dere kan oppsøke etterhvert

    SvarSlett
  3. Tur att ni har mig! Jag kan nämligen både säga 's' och rulla på R-en. OCH jag är bra på att lära ut saker. Bra va? :)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...