01.05.2010

Elvelangs #2- Alnaelva


Endelig var det tid for elvetur igjen. Turen starta nord for Grorud, ved Alnsjøen, og gikk langs Alnaelva. Med sola i fleisen og nesten ingen folk ute, var det en perfekt tur. Kompanjongen lå i vogna og sov, mens jeg guida meg selv nedover. Føltes litt absurd og litt malplassert å gå med boka "Elvelangs" gjennom Alnabruterminalen, industriområdene og ved E6. Men desto bedre å finne elva igjen på andre sida av motorveien. Turvei langs elva er under utbedring, og det gleder jeg meg til blir ferdig. Det er i utgangspunktet ikke meninga at vogna skal kjøre i trapper. Men stabeistet fikk oss frem.

Hva jeg fant på turen: Eksotiske trær i Groruddalen, blomster, en giraff som passer på E6, gatekunst og historiske steder av ymse art. Sitter igjen med støle bein, hull i buksa, nyttig og unyttig kunnskap, myggstikk og en elv til i samlinga mi.

2 kommentarer:

  1. Den där giraffen har jag också sett! Den är cool :)

    Hur många älvar finns det egentligen att vandra längs här i byen?

    SvarSlett
  2. Det er et definisjonsspørsmål. Hvis en elv er en bekk som er så stor at du ikke kan hoppe over den mener jeg det er 9. I elveboka mi står det 11. Noen igjen med andre ord!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...