19.05.2010

Nabolagets skrekk

Hun har øyne store og blikket ute,
hun titter inn i hver en rute.
Har noen flyttet?
Pusser de opp?
Er prisen på leiligheten hennes gått opp?

Hun sitter på verandaen med solcapsen på,
mon tro om noen skal ut å gå?
Hun har sølvvest og lebestift utafor leppene,
-er noen ute og rister teppene?
Hun sykler rundt for å ha oversikt,
er hun egentlig veldig godt likt?



Hun vasker alltid likt som meg,
-hvordan er det mulig? tenker jeg!
Hun henger oppi skittentøyet,
sjekker nøye.
"Har du rensket lofilteret?
Har babyen det bra?
Har du hørt noe nytt om naboene da?"

Hun prater på inn- og utpust, står altfor nærme,
tråkker meg faktisk nesten på tærne.
Taktikk: Bytte lekeplass, gå med hode ned,
prøve å se et annet sted.

Hva hjelper vel det når hun er overalt,
møter meg 4 ganger daglig, -jeg har talt..

2 kommentarer:

  1. Utrolig fønni! Du er en liten ordkunstner du Silje :) Hilsen Hanne og Picasso

    SvarSlett
  2. Takk! Kanskje jeg skulle lånt med meg Picasso og lagt noen godbiter oppi skittentøyet hennes en dag!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...