06.06.2011

Klam

På dagen da det er så klamt at buksa fester seg til låra, låra til rumpa, armene til sida, håret til nakken og knehasene er svette, ja, på denne dagen velger mannen å sette inn støtet hjemme. Jeg er glad for alt som blir gjort jeg, det er ikke det. Men det er så varmt og klamt og ekkelt og jeg vil stå helt i ro midt i leiligheten som har alle vinduer og dører oppe for å kanskje kjenne et snev av bris.

Men man kan ikke stå i ro med armene rett ut til sida når manne har bestemt seg for at verandagulv skal vaskes, vinduer pusses, gulv støvsuges, mat skal handles for en uke, vinglestolene skal klages på, og husstandens styremedlem (også han) skal på møte.


Men jeg er lur. Jeg gjorde kun èn ting ved siden av å plukke opp et par-tre puslespillbrikker fra gulvet. Jeg bakte boller. Og med det ble stillinga i heimen sånn omtrent 1-1. Hah!

8 kommentarer:

  1. Hei på deg:)

    Kjente meg igjen der ja!
    Men så kom det et tordenvær ved 17 - tiden - og nå er luften mye friskere:)

    Det mest irriterende - synes jeg - er at når man er så klam - og tar en kjølig dusj - så kan man liksom bare glemme å tørke seg...æsj... håndleet klistrer seg til kroppen og nekter å slippe taket - men blir man tørr?...NEI!

    Ha en flott kveld:)
    MIMMIKLEM:)

    SvarSlett
  2. Luringen! ;)

    Her er det ikke klamt, men luftfuktigheten er ENORM. Værgudene hørte at jeg leverte inn eksamen i dag...

    SvarSlett
  3. Men i all verden? Hvor henter han energien fra? Og så på en sådan dag? Ja ja, godt du fikk utlignet. 1-1 høres veldig bra ut! ;-)

    SvarSlett
  4. Nystekte boller oppveier den andre lista. Helt klart.

    SvarSlett
  5. Boller er bra!
    Det begynte å høljregne fem minutter før vi skulle ha dugnad her og jeg trodde vi slapp unna. Men jaggu, der dukka det opp naboer med trillebår og spade og skulle lempe bark likevel...Så ut med meg i regntøy med kun truse og t-skjorte under. Og jeg tok en times styrketrening med spaden. Det var KLAMT det, he he.

    SvarSlett
  6. Ja, jeg må si som Whitebite - for en mann! La han kose seg med vasking!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...