18.06.2011

Leirskolelykke

Hjemme igjen. Stor seng å sove i. Ikke 70cmseng som man må stå opp av for å snu seg rundt for så å legge seg ned. Bare et par jenter å passe på. På 3 og 1. Ikke 22 jenter på 13. Det er nesten litt tomt. Ingen med hjemlengsel. Ingen tenåringskrangling. Og kort vekkerunde. Og nattarrunde.

Jeg har fått klatre opp en elv. Jeg har sett elevene få gjøre ting de aldri har gjort før. Jeg har sett de sveve høyt og langt i svevebanen. Jeg har fått lov til å ta de i mot og se ansiktet stråle i skrekkblanda fryd.

Jeg har sett de komme hjem fra langtur og stoltheten de har følt over å komme seg opp på en fjelltopp.

Jeg har sett de bade med regntøy på, oppi en kulp. Og jeg har sett de tømme støvlene for vann etterpå.

Glade, svette, slitne barn. Og jeg: En heldig, heldig lærer.


4 kommentarer:

  1. Høres herlig ut! Manglende leirskole er en av ulempene ved å være lærer i 1.klasse...

    SvarSlett
  2. Fin tur!
    Og alltid godt å komme heim til eiga seng :)

    SvarSlett
  3. aha er du lærer!!
    det visste jeg ikke.
    men det burde jeg jo ha visst.
    herlighet liksom.


    SvarSlett
  4. Så herlig da! Gode opplevelser for både store og små! :-)

    Men samtidig som det er deilig med positive opplevelser utenfor heimen, er det jo alltid gode å komme hjem igjen. Ingenting er som å sove i sin egen seng!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...