12.10.2010

Fiklefanten og fiklefantto

Bøllepappa`n er en fiklefant. Han peller og fikler og demonterer nye ting før han remonterer igjen. Flerdelede ting skal undersøkes, forskes på og analyseres. Lillebøll ser ut til å ha arva denne noe irriterende interessen for demontering/remontering. Mammabøll er glad i ordnung og får lettere sammenbrudd av løse deler som ligger litt her og litt der.
Bilde av bordmontering fra i våres. Heldigvis montering og ikke demontering

Ny køyeseng er kjøpt til småbøllene. Pappabøll er verdens mest tålmodige mann og lar Lillebøll få være med å hamre, skru, drille, kaste, organisere, gi skruer, sette i plugger, kaste isopor (skrekk og gru!!) Jeg smugtitter og ser at de er et bra team. Krysser fingra for at de kommer til å montere mer enn demontere i tiden fremtiden. Og at de rydder opp etter seg.

Jeg puster letta ut i det jeg ser at køyesenga får plass med sånn ca tre cm klaring. Pappabøll hadde nemlig tenkt hele tida at senga var to meter. Og det hadde vi da plass til. Men så glemte han at det var madrassene som var to. Og det er da plank utafor de.

Tenk for en fredagsmonteringsstemning vi hadde fått etter 2,5 time montering om det ikke gikk!

3 kommentarer:

  1. Godt med en handy - og tålmodig - mann!

    SvarSlett
  2. Hehe... Hadde jeg montert noe som ikke hadde passa til slutt, hadde jeg nok blitt nokså demontert oppi i hodet... Bare stress med montering, så jeg overlater det gjerne til bøller og tålmodige menn...

    SvarSlett
  3. Tålmodighet er en dyd - jeg ikke nødvendigvis innehar ;-) Godt du har en tålmodig mann i hus! Det trengs når montering står på plakaten. Og så så bra at det gikk med den senga. Enig med du. Det hadde vært gruelig irriterende om alt arbeidet var forgjeves!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...