01.02.2011

Matpakkejobb

Jobben min er en matpakkejobb. Det du gidder å smøre på morra'n, er det som møter deg i en litt mer svett utgave noen timer senere.

Til jobblunchen får vi forresten kaffe. Som betales for selvsagt. Men akkurat i det du heller fra kanna føler du at du får den. Alt som er på jobb, er godt, også kaffen. Selv om den naturligvis ikke er det på ordentlig.

Idag var matpakka bytta ut. Ekstravagant lunch med utsikt over hele byen. Egentlig var det tåke igrunn, men dette er da en blogg og da kan jeg komponere bildene selv? Hadde sola skint og bittelitt av den tjukke tåka letta, hadde vi sett langt og hatt Utsikten med stor U. Tror jeg ihvertfall.

Men man trenger ikke se langt for å vite at man har hatt en fin dag på jobb. Bare å se på tallerken det! Matpakkefri og hamburger a la Grefsenkollen. Skulle ønske det var rom for jobblunching uten matpakke oftere.

Nybegynneren i cafelunchmøting bestod forresten med glans. Hadde med utstyr: Data og skrivesaker, OG fikk notert både et og annet digitalt og analogt.


6 kommentarer:

  1. Det er så kjedelig å lage matpakke til seg selv. Det er så mye bedre å kunne forsyne seg med ferdig tilberedt mat - og da helst noe supergodt! Selv bruker jeg mye tid på ungenes matpakker, slik at de får i seg nok mat og ikke går lei (skrev et innlegg om det i bloggen min i går faktisk). Så får vi se om jeg er like iherdig med mine egne matpakker når jeg er ferdig med permisjon... tror vel ikke det...

    SvarSlett
  2. Ah, nå ble jeg veldig takknemlig for den fine kantina vår. Godt du får kosa deg med lunch ute innimellom. Matpakke er liksom ikke sååå spennende :-)

    SvarSlett
  3. Her i huset er det far som smører matpakker. Vi har en helt grei kantine, så her er det gutta som får med mat hjemmefra. Noen ganger får vi til og md varmmat i form av bakt laks, wok el. Det er imidlertid så enkelt å ta steget opp fra kjip mat i papir, til en helt super matpakke.
    Husker da jeg var hjemme i permisjon og far glemte matpakke, den måtte pimpes opp ganske betraktelig.

    Tenk å ha tid og råd til å spise ute på et lekkert sted hver dag... slår brødmsuler på pulten hvilken dag som helst!

    SvarSlett
  4. Ah, heftig lunsj. Var for første gang på Grefsenkollen for et par uker siden, praktfull utsikt! Ja, praktfull faktisk, he he.

    SvarSlett
  5. Ja matpakker har aldri slått an helt her ;-) Høres ut som du har hatt en super dag!

    Carina

    SvarSlett
  6. De få gangene vi får to halve rundstykker på kurs, går vi jo helt fra konseptene. Matpakka er blitt en del av oss. Mannen min himler med øya - der han jobber har de kantine og ofte varm mat og sånn til lunsj! Jeg gir meg ende over!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...