13.06.2010

Åpent brev til Bøllepappa`n

Kjære Mann!
Vet ikke om du fortsatt titter innom, og om du leste det som stod om intimsoner, men det har seg faktisk slik at ei heller du kan være så nære du vil meg alltid.

Når to barn skriker om natta og du sover/snorker/høres ut som en hest, virker det direkte provoserende på meg når du i tillegg legger deg over på min side og tar dyna mi i samme slengen. Jeg vet at du sover og visstnok plager meg i søvne, men godtar det ikke.

Ikke bare sitter jeg og administrerer Bittelillebøll som skal ha fôr, men jeg har også hyppig kontakt med Lillebøll som gråter en skvett og savner at Bittelillebøll ligger i senga ved siden av henne. Når du da i tillegg tar plassen min på et tidspunkt da selv fuglene sover og jeg er trøtt, er uholdbart. Når vi sover kan du kan få ligge ved siden av meg, men på din side, med din dyne.

Og så noen retningslinjer:
1. Det skraverte området som er på tegningen over (tegningen skal prøve å illustrere det jeg drømmer om), er beregnet på Bøllepappan, Lillebøll og Bittelillebøll.
2. Gode venner kan plassere seg mellom 20-120 cm.
3. Ca 120 cm er grei avstand til fremmede mennesker tror jeg. (Har ikke målt- huskåtamedmålebåndogmål!)
4. Hvis du smatter eller slafser eller lager rare lyder må du lenger unna. Da kan du plassere deg sammen med de to menneskene som er innskutt øverst til høyre: Helsesøsteren og Naboen. 50 meter bør holde.

På forhånd takk!

13 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha! Festlig innlegg:) Godt å få illustrert det liksom ;)

    SvarSlett
  2. Vet ikke om illustrasjon hjelper, men det viser seg i natt!

    SvarSlett
  3. hahaha, du er vel ei fin ei! klem fra SUSS-legen

    SvarSlett
  4. Hadde dere hatt døgnåpent skulle jeg ringt og spurt hva man gjør med håpløse menn!

    SvarSlett
  5. ☺☺☺ Veldig bra. Spesielt godt illustrert nabo med solcaps og raus lebestift. ☺

    SvarSlett
  6. ;-) Åååå, det der vet jeg alt om! Utrolig at ikke flere blir, øh, selvpåførte enker i slike perioder. Jeg reddet livet (mitt og hans) ved å flagge ut til husets ledige senger når det ble for ille. Du skriver forresten utrolig bra;-) Lite som tyder på ammetåke!

    SvarSlett
  7. Takk! Hadde jeg enda fått plass i en sprinkelseng! Haha, syns jeg ser det! Er forresten beinhard på at alle skal sove i egen seng. Så får jeg heller tåle at jeg må røske til meg dyna mi om natta. Og ja, jeg demonstrerer når jeg gjør det!

    SvarSlett
  8. He, he dette skulle til og med ein mann forstå!

    SvarSlett
  9. Veldig bra:-) Lurer på om jeg skal sende denne til min mann!

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Takk! Og mammadamen: mannen lurte på om han skulle begynne å blogge selv når han leste det (så da har jeg ihvertfall fått bekrefta at han følger med), men jeg kan ikke skjønne hva han skal blogge om, han som har det så godt;)

    SvarSlett
  11. Silje! Utrolig morsomt :) Du må si ifra at du har blogg!!!! Her går jo jeg rundt ulykkelig uvitende.. Siden du nevnte her et sted at du trodde noen av de programforpliktede ikke besøkte bloggen, så vet du nå hvorfor..
    Stor klem til deg og bøllene :)

    SvarSlett
  12. Du er unnskyldt, Stine. Men nå forventer jeg oppfølging altså;)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...