30.03.2011

Vi maler og vi maler og det blir så fint og flott!

Jammen fikk jeg ikke en superidè etter en bibliotekstur. En bok med ting man kan gjøre med barna ble med hjem, og der var verdens enkleste oppskrift på fine barnebilder. Ta to stk barnehender. Eller to stk barnslige voksenhender. Mal en av de. Press ned på papir og legg til tørk. Gjør det til barnet (eller du) blir lei.
Mammahendene var ivrigere enn Lillebøllhendene

Så begynner moroa. Forestill deg rare dyr, fine dyr, dyr med hatt, dyr med sløyfe, briller, tenner, trutmunn. Dyr som møter hverandre på en romantisk aften når de spiser av samme treet, dyr som løper, dyr med høye hæler...


Resultatet:


Mammaen var den ivrigste og mest utholdende på denne delen av oppgaven også...


Ikke spør meg hva jeg skal med alle disse snåle skapningene. Kanskje et nett eller to. Uansett, en enkel og super aktivitet med stor suksessfaktor!

15 kommentarer:

  1. Å, stiiilig!
    Så kjekt! Og så enkelt.
    Men det hjelper vel noe å ha en så kul strek som det du har..
    ;)

    SvarSlett
  2. Veldig fine! :) -og handy ;)

    SvarSlett
  3. Ååå, dei var superfine! Desse må du kunne bruke til noko ja!

    SvarSlett
  4. Så stilig! Smart tidsfordriv, og knallfine figurer:-)

    SvarSlett
  5. Stilig! Dette innlegget må du pinge hos Foreldremanualen!

    SvarSlett
  6. Å himmel og hav for en fantasi! Du glemte det på utstyrslista ;) Tror vi hadde stoppet etter den første eller andre elefanten fordi vi ikke hadde funnet på mer... Men verdt å prøve, får jo lyst til å få et like bra resultat ;)

    SvarSlett
  7. Du og du, så ufattelig stilige bilder dere har laget. Sånne fikk jeg lyst til å prøve meg *eh kremt..* oss(!) på også. :)
    Har tatt håndavtrykk av guttene mange ganger, men aldri har de blitt til jungeldyr. Det er lenge siden fingermalingen har vært fremme nå, så takk for kjempe godt tips!! :)
    KLEM

    SvarSlett
  8. wow, du er jammen kreativ! Så stilige!

    SvarSlett
  9. Veldig fine! Men eg vil tru, som bondekona også har observert: det hjelper nok å ha ein så kul strek som det du har. :)

    SvarSlett
  10. så kult! Denne kommer jeg helt sikkert til å kopiere! Hvilke tusjer bruker du? Jeg er dårlig på å tegne men arti uansett :) deres ble jo helt fantastiske !

    SvarSlett
  11. Tusen takk for fine kommentarer! Men helt seriøst: Dette kan dere få til minst like fint. Bare prøv!
    @Trollmora: alt er malt. Jeg brukte akrylmaling, for da er det lettere å male lag på lag. Lillebøll måtte nøye seg med fingermaling.

    SvarSlett
  12. Det er det kuleste jeg har sett på lenge! Såå bra aktivitet da.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...