05.07.2011

Turmat: Pinnebrød med chorizo og basilikum

Lykken er når det er opphold så lenge at man rekker å steke pinnebrød ute. Og lykken er når røyken treffer deg rett i fjeset, så myggen holder seg unna.



200 gram chorizopølse- finhakkes
1/2 potte basilikum- finhakkes
500 gram hvetemel
2 ts bakepulver
5 ss sukker
1 ts salt
1dl olje
2 dl lunka vann

Bland det tørre og spe på med olje og vann til deigen blir smidig. Elt inn chorizo og basilikum. Oliven og soltørka tomater også om du vil. Surr rundt pinnene og steik på bålet.

Pinnebrød er absolutt best om man klarer å vente til det er helt gjennomstekt, men erfaring viser at det er nesten umulig å vente så lenge. Men klarer man det er det definitivt verdt ventetiden!


Beste pinnebrøda jeg har spist. Og jeg har spist mange!

(Og sier man til barna at det heter pizzapinne istedet for pinnebrød med chorizo med mer faller det kanskje i enda bedre smak! Et lite tips bare.)

1 kommentar:

  1. Santnok, ikke lett å vente til de er gjennomstekt. Men denne med chorizo og basilikum har jeg ikke testet før. Hørtes veldig godt ut! :)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...