31.07.2011

Vondteblogging

Det er mye som er fint med fjelltur. Dette er ting jeg kunne jeg spart meg for:
-Vasse barbeint i elv med iskaldt vann, trenger jeg nevne fra en bre, til låra. Med stor sekk på ryggen og sko over halsen.
-Haggel: selv om det har vært sol absolutt hele resten av tida, er det unødvendig å påføre oss en haggelbyge i kritisk: vi-leter-etter-teltplass-fasen.
-Påfølgende regn. Da snakker vi Regn.
-Fylling av regnvann i stier. Fjellskoa kunne tømmes etterpå.
-Merking av en liten bu på kartet. I haggel og regnfasen bestemte vi oss for å gå bare litt til for å komme til bua. Kanskje hadde den tak over seg. Eller i hvertfall 4 vegger. Eller en brisk. Klissvåte konstaterte vi at den hadde 1 vegg og gulv. Og ingen av delene i stod i vater.
-Generelle vondter. Stakkar skuldre, stakkar hofte, rompe (hvorfor foreslo tlf ordet rompefyrverkeri her?) lår, knær, legger, tær.


Men turen har vært fantastisk altså. Bare vent til bildene kommer.

4 kommentarer:

  1. Tror deg når du sier det har vært flott - venter på flere bilder.

    SvarSlett
  2. Ha ha ha, gleder meg til fortsettelsen.

    SvarSlett
  3. Dette taklar du fint!
    Ser fram til bilde av alt det fine med fjellturen :)

    SvarSlett
  4. Godt å høre noen som tør å si at ikke alt er idyll og romantisk på fjelltur!

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...