24.10.2012

594 mennesker

-supergravid, sjonglør, frisør, lærer, sanger, prinsesse, en som kysser frosk, skyter med pil og bue, syerske, ukuleledame, heks, astronaut, spiser spagetti, leker, julaften, bursdag, spiser kake, strikke, huske, lese, slå hjul, trampoline, bygge hytte, baker, på seilbåt, gå tur med hund, blåse såpebobler, klippe gress, rake løv, hoppe og gå på ski.... Og mye mer.

Har du noen fler strålende idéer, blir de tatt godt imot! Jeg har tegna 106 mennesker og har en del igjen...

Idéen fikk jeg for en stund siden, og nå har jeg endelig kommet i gang. Ferdig produkt skal bli plakat i A3format med 594 mennesker.

19 kommentarer:

  1. Ååååh, det blir så kult. Få se noen skikkelige nærbilder, da! Hvor er ukuleledama? Ellers ser jeg jo at jeg har stått modell både for hun med vektstanga og hun med rockeringen, ha ha ha, neida.

    Hva med en som klipper rosebusken? En som klipper håret på lillesøstra? En som ligger på gresset og tygger på et strå?

    SvarSlett
  2. Du trykker opp og selger ikke sant?

    SvarSlett
    Svar
    1. På sikt hadde jeg tenkt til det ja, Åshild:)

      Slett
  3. Du må jo ha med en bioingeniør, så klart! En som tar blodprøve av en annen. Og kanskje en forsker/lab. person/kjemiker med reagensglass. Og når vi først er i vitenskapens verden, så er jo lege og sykepleier relativt lette å illustrere? Hva med arkeolog, meteorolog, geolog, tannlege, veterinær, seismolog, radiograf, jordmor, "vaskedame", kassadame, hallodame, pilot, flyvert/-inne, TV-reporter og en som sover? Kult prosjekt! :D

    SvarSlett
  4. Åh så utrolig spennende!! Mine forslag: Skikkelig trøtt (en som gjesper kanskje), en som er full, en skikkelig sur unge, praktiske yrker som tømrer, murer, flislegger, elektriker etc., fotballspiller, spydkaster, politi, huldra, engel, en halvfeit en med for små klær (:-O), dommer (både på fotballbanen og i retten), bibliotekar, nerd med tenna på tørk... Gleder meg SÅNN til å se ferdig resultat!

    SvarSlett
  5. Dette vert dritbra!
    I dag passer det å ha med ein som måker snø....:)

    SvarSlett
  6. Stupedame (evt. stupedama), historieprofessoren, blindernstudenten, en kaffedrikkende cafédame, pappaer i foreldrepermisjon, speiderledere;)

    SvarSlett
  7. skifter lyspærer, vasker opp, løper etter bussen, måler blodtrykket, ser på pingviner, får en artig drink, holder foredrag, plukker på mobilen, vasker vindu, leter etter lybryterern, lærer å knyte skolisser, setter opp håret, tenner et talgelys, fisker med garn, heiser et flagg, sveiser, vasker opp, gjemmer seg for en bjørn, scanner et dokument, nyser, holder liv i et bål, sender, mail, drømmer, faller, aerobikker, blir vaksinert, klatrer i fjellet, tar litt av i kommentarfeltet i noen andre sin blogg.

    SvarSlett
  8. Åh, så kult! Digger det!
    Kanskje du kan ha en som "går igjen" som løper et stykke nedover på skrå?
    Eller en som bare ser rett over et bord. En snørrunge med smokk og buse? Vaktmester Miguel? Skogsarbeideren. Hard-rock-eren? Du vet, han med sort, langt, pistrete hår vettu. Og nagler har han nok også. Han som slo fingeren sin med en hammer? Hun som leser en bok. Kanskje en nervepirrende bok? Hun som strikker? Han som stryker skjorter? Han som kommer i mål etter marathon? En pirat? En som kopierer rumpa si på personalfest?

    Jaja, kanskje du kan bruke en av disse, eller kanskje de får deg til å spinne videre og komme på noen andre karakterer? :) Kjempegøy prosjekt! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett
  9. Hva med et korps eller kor? Eller et band? :)

    SvarSlett
  10. Tusen hjertelig takk for bøttevis av gode idéer. De blir brukt!

    SvarSlett
  11. Forresten, hvorfor 594 mennesket?

    SvarSlett
  12. Mennesker skulle jeg skrive;)

    SvarSlett
  13. Jeg regner med at du har disse fra før: vaske vinduer, plukke epler, kjøre trillebår, klatre i et tre, spa opp poteter, baker, kokk?

    SvarSlett
  14. Jeg håper det er plass til Michael Jackson :)
    Ellers tenkte jeg på en fotograf, som ledet tankene videre til en (ei?) som blogger.
    Og en vampyr :)
    Og skippern :)
    og hjerterdame :)

    SvarSlett
  15. to som danser tango med rose i munnen ;)

    SvarSlett
  16. Wilhelm Tell og han med eplet på hodet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Han med eplet på hodet er faktisk med;) Men takk for forslag!

      Slett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...