08.10.2012

Krusedull uke 40: Foreldre og blogging

Pappa har hatt facebookoppdateringer lange som et vondt år, og jeg har endelig fått overtalt han til å lage en blogg i stedet. Jeg tror forresten det er langt enklere å hjelpe pappa med datarelaterte ting enn mamma. Hun begynte nesten å hyperventilere da jeg sa at vi måtte opprette en gmail-konto. Fordelen med mamma er at hun ikke stoler på mine datakunnskaper, så hun henvender seg alltid til Sønnen og Svigersønnen. I prioritert rekkefølge.

Legger tegninga her så lenge, også kommer jeg kanskje på hvilket passord jeg lagde til han etterhvert...

4 kommentarer:

  1. Send mor på Seniorsurf på biblioteket! Enkelt, gratis og et bra tilbud! Har forøvrig en svoger som poster like lange statusmeldinger som faren din - fortrinnsvis om tysk politikk og kultur.
    Kanskje han også burde skaffe seg en blogg! Tror jeg tipser han om det ved en passende anledning ;-)

    SvarSlett
  2. Smart med blogg, hvis han har mye på hjertet :)
    Jeg jobber med å få min mor på Facebook. Når til og med hennes mor er der, må vel hun også klare det! Jeg fikk henne med på å lage Mail-konto for et halvår siden, så vi er på vei. Tenk, å ha drevet egen butikk i 20 år uten å ha mailadresse! Horribelt, spør du meg!

    SvarSlett
  3. Min mor har fått egen gmail adresse, men hun har ikke lyst til å gi adressen til noen. Nettbanken bruker hun mens jeg holder i tastuturet.

    SvarSlett
  4. Hihi, ja noen lirer virkelig av seg avhandlinger på Facebook. Godt du fikk overtalt han til å lage blogg.

    Husker da jeg skulle forklare pappa noe datagreier over telefonen for noen år siden. Første beskjeden jeg ga var å finne noe på skrivebordet. "Skrivebordet?", spurte han da. Da skjønte jeg at dette kom til å ta tid...

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...