29.10.2011

3 om Svalbard




1: Når strømmen går på Svalbard de det mørkt, mørkt, mørkt. Sånn katta i sekken mørkt. Etter å ha fått greie på at kystvakten har en 36 timers evakueringsplan for Svalbardfolket ved strømstans, var vi mest utrolig for om kokken fikk lagd noe mat til oss.


2: Arktisk ørken klima gjør at lufta er tørr og jeg er tørst hele tida. På vin og vann. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen.
3: Gode venner har holdt hemmelig for meg at det ikke landa fly på Svalbard dagen før vi landa, fordi det var for glatt rullebane. Hun som noe her hadde gitt klar beskjed: "Gi Silje vin, og ikke si noe!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...