16.10.2011

Mandariner på boks og middelaldrende menn

Jeg er gift med en gammel mann fanget i en ung kropp. Jeg kan forsåvidt takke meg selv i og med at jeg fridde og fikk ja og så gifta meg. Men igår skjønte jeg at jeg har gifta meg med en gammel, gammel mann. Han burde nok kryssa av i rubrikken 114-129 år på spørreskjemaer hvis det hadde vært er alternativ.

Igår var han i butikken og handla mat (plusspoeng), han bestemte seg for at vi skulle ha ost og kjeks (plusspoeng), og han fant ut at mandariner på boks var høvelig tilbehør (ikke poeng).

Jeg trodde 1: At mandariner på boks bare var noe som dukka opp på den årlige snittejulelunchen på skolen, og 2: At folk under 65 ikke kjøpte det for å kose seg på en lørdagskveld.

Jeg vet jeg har endel eldre lesere, dog kanskje ikke i aldersgruppen 114-129, men hva sier dere? Ville dere kjøpt mandariner på boks som litt ekstra lørdagskos? Og hvis mannen kjøper mandariner på boks, blir det lørdagskos på han da?

10 kommentarer:

  1. 1 - Jeg spiser ananas på boks i skrivede stund. Er det annerledes, eller er det det samme?

    2 - Hvis han ikke gjør større tabber enn å kjøpe hermetiske mandariner så får du takke lykkestjernen. :D

    SvarSlett
  2. Hahaha! Mandariner på boks! Nei, det har eg ikkje tenkt på at det ekstisterte eingong. Ergo, eg er IKKJE gammal, ikkje inni haudet iallefall...
    Men det var vel flest plusspoeng på mannen din?

    SvarSlett
  3. Den er litt lei... Jeg kjøper mandarin på boks de gangene jeg lager mandarinpai, som er sinnsyktgodt og ikke gammeldamete. Men mandarin på boks til lørdagskvelden.... På den annen side kunne det vært verre stilt. Han kom jo ikke hjem med sukater og kamferdrops!

    SvarSlett
  4. Kjøper kun mandariner på boks når jeg lager ostekake. Har ikke tenkt på at det er gammelmodig. Om han derimot hadde kjøpt maltdrops, da....

    SvarSlett
  5. Jeg er også gift med en mann som egentlig er født hundre år for sent. Som liker fyllepenner og synes menn skal gå med hatt og frakk og betale regningene og lese storformataviser og røke sigar. Men på den kulinariske fronten er han heldigvis en mann av vår tid, og ville aldri blitt tilgitt å komme hjem med hermetiserte mandariner. Det er jo ikke festlig gammeldags. Det er bare såååååå 1970. På linje med fruktcoctail med krem til dessert.

    SvarSlett
  6. men- det er jo godt??

    ikke standard tilbehør til ost og kjeks hos meg da.

    SvarSlett
  7. Mandariner på boks er ikke noe jeg tenker på som lørdagskos, men det er nok godt til ost. Jeg forstår tanken :)
    Klem

    PS. Har du meldt deg på bloggeventet til Lifestyleblogs og Kappahl på torsdag? Håper det!:)) Det blir et ungt og friskt miljø kan jeg love ;)

    SvarSlett
  8. Bare innom for å takke for støtten via kommentarfeltet i bloggen min! Jeg trenger all heiarop jeg kan få! Man sier at når Gud stenger en dør, så åpnes tre nye. Jeg er på let etter en åpen dør jeg nå! :)

    Ha en deilig dag og tusen takk for omtanken!

    SvarSlett
  9. Ha ha, mandariner på boks er vel litt typisk...mann?

    SvarSlett
  10. 1: Mandariner på boks, finnes det?? Fiffig.

    2: Trodde bare man kunne spise mandariner rundt juletider. Men når jeg tenker meg om så er jo "rundt juletider" et begrep som i Siljes verden varer fra september :)

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...