26.01.2011

Et år

For et år siden var jeg litt i overkant gravid, ute i permisjon og ventet. Og ventet. Og ventet. Har venta lenge før jeg, så var ikke så ufornuftig å få meg blogging som tidsfordriv. Det som derimot kanskje var på kanten til ufornuftig var å være veldig, veldig gravid og vente litt for lenge med å komme i gang med salg og kjøp av ny leilighet. Kanskje var det og litt ufornuftig å ende opp med å kjøpe et oppussingsobjekt som så ut som et tannlegeventeværelse fra 70-tallet. Med tapet som datt ned av seg selv, gulv som sprakk opp, hjelpemiddelsentralhåndtak, og et kjøkken uten kjøleskap, men med et kjølig skap. Et kortreist flyttelass ble det i det minste, og fordelen med det var jo at jeg kunne stå i vinduet på ene sida av veien og sjekke at mannen faktisk jobba på andre sida.

Kontraktsmøtedatoen kom, og gikk. Kan ikke skrive kontrakt på leilighet og føde samtidig. Men det var gyldig grunn til utsettelse altså. Og det var det jo verdt. Bittlille blå bølla var så fin!

Etter Bittelillebøll kom, har vi:
-øvd på synkronsoving
-pussa opp kjøkken.Skrevet kjøkkenrefleksjoner og kjøkkenvettregler
-Bygd et pappeskehus til Lillbøll. (Hvor fikk vi overskudd til det fra?)
-Gått orientering med tvillingvogn og babybjørn. Alene!
-Vært hos TannlegeTrond som mista et eller annet i tanna. Som fortsatt er der.
-Vært på helsestasjonen og møtt en helsesøster som satt seg langt innafor min intimsone, men som ihvertfall inspirerte meg til å skrive intimitetstyrrani
-Skrevet brev til både Bøllepappa`n og IKEA-Ivar. I en periode kunne jeg fort ha blitt ren IKEA-blogger. Og jeg har tenkt mang en gang at går jeg tom for ord, skal jeg ta meg en tur. Bøllepappa`n trenger kanskje litt repetisjon på god sengeetikette og kan lese brevet sitt på nytt.

Sommer'n gikk fort, Bøllepappa`n pussa opp, jeg dro med meg barna. Så ble det høst, verktøymannen pakka endelig sammen, Norsk Gallup ringer rett etter at Bøllepapa`n har båret verktøyet ned i kjelleren -Og så over til siste spørsmål, det kan være litt pinlig og du trenger ikke svare hvis ikke du vil: Syns du mannen din er tiltrekkende når han pusser opp? Jeg svarte nei.

Høst og vinter er brukt til:
-tegning
-prosjekt handlenett
-mamma og pappas som skulle flytte, men ikke ville fjerne
-nissestrek en, to og hevn.

Og vips, så var det gått et år med blogging. Og om jeg får si det selv, et knakende fint år. Jeg er ikke så reint lite fornøyd med å ha holdt hodet delvis over vann nesten hele tida. Og at jeg fortsatt er venn med Bøllepappa`n- utrolig! To små fine bøller har vi, fin familie, en fin leilighet, de beste vennene, og hverandre. Heldig er jeg!

14 kommentarer:

  1. Hadde dette vært på Facebook, hadde jeg Like't dette. Men dette er ikke Facebook, så jeg nøyer meg med å skrive en kortfattet kommentar ;)
    For et herlig (litt til tross for, men mye på grunn av) år du/dere har hatt!
    Gleder meg til å lese mer det kommende bloggåret :D
    God natt ;)

    SvarSlett
  2. Fantastisk bra innlegg, Silje! Er alltid godt å se seg tilbake, og bekrefte at man faktisk har det veldig veldig bra!

    Artig å klikke seg tilbake på gamle innlegg. Det om helsesøstera hadde jeg ikke lest før. Snodig dame...

    Gleder meg til å følge bloggen din også i dette året!

    :-)

    SvarSlett
  3. Ja, du er heldig og herlig. Grattis med året.

    SvarSlett
  4. Så fint innlegg! Greit å se seg tilbake av og til. Omså bare for å konstantere at alt er som det skal være. fin dag!

    SvarSlett
  5. Flott oppsummering:-)
    (Mitt innlegg hadde blitt MYE lengre - jeg klarer ikke fatte meg i korthet, hihi:-)

    Godt man klarer seg gjennom småbarnsperioden ja, å være kjærster blir liksom satt i andre rekke... Iallefall når dere har pusset opp også! All ære til dere!!

    Ha en fortsatt fortreffelig torsdag!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  6. Så fint med en oppsummering. En herlig sådan. Og vet du, jeg hadde svart ja på det der spørsmålet. Mye bedre med oppussingsmann enn data- eller sofamann!

    SvarSlett
  7. @Janet: Svaret er JA, hvis det gjelder å ha en mann som kan pusse opp. Men spørsmålet var når... Og når det står på og frustrasjons og svettenivået er høyt, ja da klarer jeg å holde meg i skinnet...

    SvarSlett
  8. Du har all grunn til å være fornøyd! Til lykke med et år som blogger - og lykke til med videre blogging!

    SvarSlett
  9. Først: For et superfantastisk broderi! Jeg har sett farsotten som går med ikke-søte ord og setninger som klassiske broderier... har virkelig sansen for det! Det har et ord, men det har jeg glemt :)

    Innholdsrikt bloggeår og det er det jo fordi det har vært et innholdsrikt år for deg/dere :)

    Gleder meg til å følge deg videre :)

    SvarSlett
  10. Liiiiker bloggeåret ditt :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med 1 årsdag! Stå på videre! Du er god! :)

    SvarSlett
  12. Gratulerer Silje med blogg ett års dag! Høres ut som dere har hatt et innholdsrikt og godt år. Kjempefint å lese dette innlegget nå som jeg nettopp har oppdaget bloggen din :)

    SvarSlett
  13. Grattis med årsdag! Måtte det bli mange flere!

    SvarSlett
  14. En fin oppdatering over første bloggår, dere har jaggu hatt nok å holde på med. Morsomt å titte på gamle poster.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...