28.12.2011

Kjære Canal Digital. (Copy: Mannen)

Jeg trenger min mann.

Den første pvr-boksen dere sendte til borettslaget vårt var så elendig, og hørte ikke på hva vi eller andre prøvde å si til den, at mannen til slutt fikk gjennomslag for å kjøpe en ny og bedre boks. Den andre bråka visstnok. Og man måtte bestemme seg for å se på barnetv, eller andre programmer som det av en eller annen grunn måtte haste med å se på, før programmet startet. Hvis ikke startet boksen saaakte opp, og du var heldig om du fikk med deg slutten.

Så kom det en oppdatering. Da gikk det mer enn en kule varmt. Men det kan dere selv kanskje forestille dere? Bare tenk: To slitne barn klare for barne-tv, en sliten mamma eller pappa i julerushstress, og en fjernkontroll og boks som ihvertfall ikke snakka samme språk. De var neppe i samme språkfamilie engang. Det er klart man går med på å kjøpe en ny boks da. Egentlig skulle vi vel kjøpt get eller noe annet borettslaget ikke har avtale med, men det går jo ikke. Så da ble det Canal Digital da. Visstnok i en ny og bedre utgave.

Men kjære Canal Digital: Trenger vi egentlig å ha prøvetilgang på alle de førtitusen sportskanalene? Jeg er over gjennomsnittlig sportsinteressert jeg altså. Men menn med tights, hjelmer og skulderputer gir meg, la meg se, ingenting. Amerikansk fotball er ikke stas. Jeg skjønner at dere prøver å lokke oss til å kjøpe disse kanalene, men det er uaktuelt. Helt uaktuelt. Egentlig vil jeg at dere kutter ut den spoltilbakeogsedenuhorveligspennendetouchdownenengangtil også. Kan dere i det minste bare kutte den prøveperioden pronto? Jeg trenger en mann. Min mann. Ikke de skulderputemennene.

Takk og god jul!

3 kommentarer:

  1. Hihi, been there, done that. På alle måter. Altså, både byttet fra gammelt ræl av en Canal Digital-boks (fader, den dritten var treeeeg, og den klikka jo regelmessig) til ny boks, og dermed med en zillion kanaler tilgjengelig første ukene. Mann og barn i ekstase! Alt åpent! Wohooo liksom. Men men, hold ut. To uker går fort!

    SvarSlett
  2. hehe, ja du får sagt det du. :-D

    SvarSlett
  3. Sporten er ikke der bare i prøveperioden. For hver ny interessant kanal så følger det 1000 med sport. De ligger også innimellom.

    Mitt ønske er å kunne sette sammen TV pakken med kun de kanalene jeg vil se, og i riktig rekkefølge.

    SvarSlett

Det er stas med kommentarer. Jeg takker og bukker!

(Jeg har måttet fjerne muligheten for å kommentere anonymt en liten stund pga masse spam. Men send meg gjerne en mail hvis du har noe på hjertet!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...